HR-Benchmark 2020 website
Visma | Raet is marktleider in HR-software en -services. In 2020 zat ik weer in het onderzoeksprojectteam, ditmaal voor de HR-Benchmark 2020 website.
Actuele HR-trends
De HR Benchmark 2020 website van Visma | Raet toont actuele HR-trends door de ogen van medewerkers, leidinggevenden, HR-professionals en bestuurders. Het is een kwantitatief onderzoek aangevuld met interviews met experts en klanten over de belangrijkste thema’s van het jaar. Dit keer waren dat: workforce transformation, medewerkers behouden en medewerkers aantrekken. Oftewel: hoe stem je je medewerkers, processen en digitalisering zo af dat je organisatie mee kan bewegen met ontwikkelingen in de maatschappij. Pikant onderwerp als je denkt aan de corona-epidemie.
HR Benchmark 2020 website
Tot nu toe verschenen de onderzoeksresultaten in een rapport. Daarmee gingen de sales-representatives op bezoek bij potentiële klanten. Omdat de marketingafdeling meer data-driven wil werken, ontstond er een andere behoefte. Ze wilden bijvoorbeeld de interesse naar het onderzoek beter kunnen inschatten en sneller in contact komen met de mensen die interesse hebben in het onderzoek. Daarom stonden de uitkomsten van het onderzoek dit jaar op de HR Benchmark 2020 website (die helaas niet meer in de lucht is). En ter variatie hebben we dit keer ook video’s gemaakt. Naast de whitepapers, klantverhalen en expert-interviews en blogs. Ik vond het ontzettend leuk om zo mijn ervaring te verbreden!
Internationaal projectteam
Project-manager van de HR benchmark 2020 was de Spaanse Noelia Sanchez Gomez. Sander Roekx liet als marketing-director een frisse wind waaien door deze twaalfde editie. Martijn van Brummelen begeleidde de onderzoeksvragen en Anouska van der Veen zorgde voor de externe communicatie. Ik heb vooral nauw samengewerkt met Twirre van der Molen. We hebben samen de content gerealiseerd. Daarnaast deden als externe bureaus mee: Motivaction, Duet en GSTALT.